Mi kreiramo promjene

MI KREIRAMO PROMENE

Više od 35 godina se borimo za pravedniji svijet pomoću saosjećanja, kampanja i kozmetičkih proizvoda posvećenih zajednici.

“Ako radite stvari dobro, radite ih još bolje. Budite hrabri, budite prvi, budite drugačiji, budite pravedni.”
Anita Roddick
… A OVAKO MI TO RADIMO

Od dana kada je osnovala The Body Shop, 1979. godine, uvijek smo ispunjavali obećanje Anite Rodick, da ćemo se boriti za ono što je ispravno. Kada je vođenje kampanja u pitanju, bili smo vrijedni. Uvijek smo bili tu i na nas je moglo da se računa. Okupljali smo se, podnosili peticije i marširali zajedno sa našim kolektivom vezano za pitanja koja su važna za sve nas. Imamo plakate da to dokažemo.

Anitin duh i strast nikada nisu napustili ovaj posao. Njen direktan zdrav razum i radikalna ljubav prema planeti su još uvijek tu. Oni oblikuju način na koji razmišljamo o svemu. Iskreno, zbog toga svi radimo ovde, pa želimo da vam kažemo nešto više o detaljima naše filozofije aktivizma.

Za nas je pravedniji svijet onaj koji je pravičan i inkluzivan. To je onaj svijet u kojem se svi ljudi tretiraju jednako i bez predrasuda, zbog toga ko su ili u šta veruju. Lijepši svijet je onaj u kojem ljudi i zajednice poštuju i rade u skladu sa prirodom, gdje ljudi, ptice, pčele i sve što se nalazi između može da napreduje.

Zvuči dobro, zar ne?
OVDE DOLAZI DEO VEZAN ZA BORBU
Zamišljati svijet koji radi za sve je divan san, ali borba zahtjeva malo hrabrosti. Za to nam je potreban magični sastojak. To je ono što nas najviše uzbuđuje i to je najmoćnije oruđe koje posjedujemo: moć ljudi. To su naravno naši ljudi, ali to znači i vi.

Znate, baš kao i mi, da smo nezaustavljivi kada se čovječanstvo okupi radi zajedničkog cilja. Uvijek ćemo vrijedno raditi i podizati svoj glas o pitanjima koja su važna, ali ovo predstavlja timski rad. Želimo da se pridružite našoj borbi, da budete zajedno sa nama i tražite pravdu po pitanjima koja su nam svima bitna.
ZA ŠTA SE BORIMO?

Prilično smo konkretni u vezi toga za šta se zalažemo. Vodili smo kampanje zajedno sa aktivistima za ljudska prava, protiv trgovine ljudima; protiv paljenja kišnih šuma; protiv testiranja na životinjama; i da se hitno podigne svijest tokom krize AIDS-a. Prilično dobro za brend koji prodaje šampone.

Borimo se za socijalnu i ekološku pravdu. To predstavlja glavni fokus našeg interesovanja. Naš najoštriji fokus je uvijek tamo gde se ljudi trenutno ne čuju ili uopšte nemaju glas. Mnoge grupe, kao što su mladi ili marginalizovani ljudi i zajednice (posebno žene i djevojke) su obično nedovoljno zastupljene tamo gdje se donose odluke – tako da želimo da pojačamo njihov glas u svakoj prilici. Uvijek ćemo predstavljati i pomagati u osnaživanju ljudi da traže pravdu tamo gde postoji nepravda.







Može li kozmetički brend zaista da se bori za pravdu?
To bi bilo sasvim pošteno pitanje. Da je naša osnivačica Anita Rodick još uvek živa, gotovo sigurno bi rekla “naravno da može.” A jednostavan odgovor je, da. Uvijek je govorila “vaša stvar” cinicima i cepidlakama, koji stoje na putu napretka. I mi isto. I usput, ispravan aktivizam brenda nije marketing vezan za cilj. To nije samo doniranje novca u dobrotvorne svrhe. Za nas je to organizovanje cijelog našeg poslovanja iznutra i spolja u pravcu promjene društva na bolje. Da li je to lako poput šetnje parkom? Ne. Da li apsolutno vjerujemo, u dubini duše, da je vrijedno toga? Naravno da vjerujemo.

RAZLIKA IZMEĐU ONOGA ŠTO GOVORITE I ONOGA ŠTO RADITE
Aktivizam nije “ura, problem”, nisu, i ne mogu biti, blage izjave i isprazni citati na društvenim mrežama. Apsolutno nema svrhe da budete radikalni ako niste spremni da budete praktični; a za nas to znači iskorišćavanje kolektivne moći ljudi za postizanje vrlo opipljivih rezultata. No ovo nije magija. Da biste stigli do cilja, morate da radite pametno. Pokreti moraju imati jasne ciljeve i zahteve, zato mi uvijek radimo organizovano i strateški, vodeći računa da naši ciljevi budu jasni.

Postoji više od jednog načina da se izgradi pokret, ali u našem radu svi dijelovi se međusobno uklapaju. Naše vođenje kampanja može imati različite oblike, ali će uvijek pojačavati glasove stručnjaka koji poznaju probleme iznutra. Radićemo rame uz rame sa njima, kako bismo promjenili sistem koji treba da se mjenja. Naše vođenje kampanja se može razlikovati od zemlje do zemlje, ali uvijek treba da bude osjetljivo na kontekst. Gdje god to ima smisla, laserski precizno smo fokusirani na promjene u zakonodavstvu ili politici.
Biće prepreka na putu i neke kampanje, neke borbe i ostvarivanje nekih ciljeva mogli bi da potraju godinama. No niko nije ni rekao da je aktivizam lak, a mi smo u ovome na duge staze. Naša posvjećenost će u velikoj mjeri nadživjeti trendove održive kozmetike. Posvećeni smo trajnim rješenjima koja će koristiti čovečanstvu danas, sutra i dugo nakon našeg odlaska.